petek, 23. avgust 2013

Susak - še ena poletna avantura

Skoraj sprijaznila sem se z dejstvom, da letos ne bova šla na dopust na morje, saj je bila Skandinavija kar precejšen zalogaj. Ampak, nikdar ne reci nikoli :-) Dragi je našel krasno "last minute" ponudbo v Čikatu na Lošinju. Sicer sem po njegovih težavah z gravitacijo (beri: po padcu s češnje konec junija) močno dvomila, da bo sposoben peljati motor, ampak me je prepričal, da je že čisto v redu in da ga več nič ne boli. Pa sva šla. V soboto, ko je bila napovedana največja gužva na cesti.

Na Lošinju sva bila že večkrat.Z otrokoma smo kar nekaj poletij letovali v Nerezinah. Čudovite spomine imamo na otoček v naselju Bučanje. Sicer pa je celi Lošinj zelo lep in vedno se najdejo novi motivi za fotografiranje.

Tokrat pa sva našla še nekaj lepšega: Susak. Ker z ladjicami, ki organizirajo izlete nimava najboljših izkušenj, sva za izlet na Susak izbrala kar redno linijo. Ladjo, ki vozi iz Malega Lošinja. Na Susku ima hišo znanec, ki naju je že večkrat povabil, pa do letos še ni bilo priložnosti. Planirala sva odhod iz Malega Lošinja ob pol dveh popoldne, obisk znanca, ogled otočka in povratek ob osmih s katamaranom, tako da še prideva na večerjo v hotel.  Plani so eno, burja pa drugo :-) Ampak, do sem še pridemo...

Že prihod v luko na Susku je bila dogodivščina. Na pomolu je bila gneča. Drenjali so se domačini s "tomo vinkovići" in samokolnicami in turisti s kovčki, nahrbtiniki, otroškimi vozički. Ladja je edina vez s svetom in pripelje vse mogoče od kruha, jogurtov, električnih kablov, plastenk z vodo... Na otoku ni cest. Glavno prevozno sredstvo pa je samokolnica :-)

Otok Susak je iz peska. Pred stoletji so ljudje na njem posadili trstiko, da so zavarovali svoja polja. Korenine trstike segajo globoko v pesek in držijo otok skupaj, da ga ne razpiha. Otoček naju je v hipu pritegnil. Nenavaden je in čudovit. Sprehodila sva se po ozkih ulicah, na vrh do pokopališča in po drugi strani nazaj na obalo - na sanjsko peščeno plažo.

Ker je bilo do predvidenega odhoda katamarana še kar nekaj časa, sva šla poiskat Franca. Že 25 let ima hišo na otoku, kjer preživi dobršen del leta. Ko smo tako lepo sedeli na terasi in pili pivo, se je burja začela krepiti. Franc se je ponudil, da nama pokaže še nekaj posebnosti otoka, med katere gotovo spada gostilna, ki je edina odprta čez celo leto. In tam sem tudi slišala, kako se med seboj pogovarjajo otočani, razumela pa nisem niti besedice :-) Gostitelj naju je pospremil v luko in naju dražil, kaj bova, če katamarana ne bo. Zdelo se mi je popolnoma nemogoče, da bi se kaj takšnega zgodilo. Pa se je. Takole je prodajalec kart, Nikola,  oznanil zbrani množici, da katamaran ne more pristati zaradi burje:

Ni zgledalo, da bi se pretirano sekiral zaradi tega. Sicer pa se tudi midva nisva. Franc nama je namreč takoj ponudil, da lahko prespiva pri njem. In tako sva namesto par uric ostala na Susku skoraj dva dni. Naslednji dan sva odkrivala čudovite plaže in se naplavala v kristalno čistem morju.

Popoldne pa je bilo potrebno otočku vseeno pomahati v slovo. Upam, da se še kdaj vidimo. In Franc, hvala za gostoljubnost :-)

Še malo, pa bo konec dopusta :-( Do takrat pa moram še skuhati nekaj paradižnika, do konca prebrati knjigo (odkrila sem super fantazijski roman, pravzaprav trilogijo, Njegova temna tvar) in urediti vrt.

Lep pozdrav do naslednjič :-)

20 komentarjev:

Anonimni pravi ...

Predivna avantura..ove godine imas predivan odmor i s tobom smo vidjeli predivnih krajeva. Uzivaj u ostatku odmora i dobro ga iskoristi.
Lp, Sonja.

Simko pravi ...

Kako LEPO! Tako tvoja zapisana doživetja, kot čudovite fotografije! Glede na to, koliko vama je uspelo v teh poletnih mesecih že prepotovati in tudi drugih dosedanjih opravil, ki si jih že uspela postoriti v tem času do sedaj, bo za tebe skuhati paradižnik in prebrati knjigo do konca dopusta mala malica... :).
Pa lepo se imej... Pozdravček, Simona

Vladuška pravi ...

Super, da vama je uspelo prit se do morja in vcasih je so krasni taksni nepricakovani daljsi postanki za odkrivanje novih krajev.

Sandra Pecić pravi ...

Ma ti mene zezaš...Išli ste motorom?? Ako je tako,ako nisam pogrešno razumela...oduševljena sam..U svakom slučaju predeli koje ste obišli su fantastični.
Predivno leto si imala;)

Mojca pravi ...

Kak lepo, da ljudje potujejo. Vedno tudi burja ni samo slaba, ne.
Sta se v Bučanju tudi ustavila, tako za obujanje spominov.

Bogenvile so pa en sam cvet. Res lepe slike.

Lp, Mojca

*Urška* pravi ...

Veseli me,da sta z možem uspela priti na morje in uživala.Tako bosta imela še en spomin več na vajine dogodivščine.
Pozdravček Urška

oldpunca pravi ...

Draga Sandra, sobro si shvatila - išli smo motorom :-)

Bučanje je obvezni postanek vsakič, ko sva na Lošinju :-) Tokrat sva mu posvetila en celi dan.

Hali pravi ...

Jupi, takšni nenadejani dopusti so najlepši.Uživaj še v preostanku dopusta :-)

Sandra Pecić pravi ...

Zadivljena sam.To je taj duh mladosti..:*

Trenutki kreativnosti pravi ...

Čudovito!! Res krasna avantura, da ne govorim o slikah, ki povedo vse. Lp

Unknown pravi ...

UUUUU sta uzivala:) takoj bi šla:)....

Mojca pravi ...

Waw kako lepo sta se imela! Joj tako pogrešam morje, letos sem ga videla celi en dan in še ta je bil gorzen, ker je pihalo :) lp

Klara pravi ...

Takšen krasen opis in slike kar vabijo na Susak :)!

bestblogs pravi ...

njegova temna tvar je odlična trilogija!!

Carmen S. pravi ...

Wunderschöne Bilder und einen tollen Blog hast Du.

Liebe Grüße, Carmen

Janja pravi ...

Vidim, da sta se imela zelo lepo. Lp

Biljana pravi ...

Tole je pa prav pustolovščina bila. Zelo lepe fotke.

ime rože pravi ...

OOo moj Susak. Lepo ga je tako "od blizu" videti po mnogih letih - natančneje od leta 1989, ko smo tam na črno kampirali in bilo je veliko črnih kač in grozna nevihta, ki je ne pozabim.

Ustvarjalni utrinki Tamara P. pravi ...

Krasno, vesela sem za vaju, da sta se imela lepo in doživela Susak drugače, kot pred leti.